Maintaining EuroBonus status - COVID-19
#286
FlyerTalk Evangelist
Join Date: Jul 2011
Location: Tokyo
Programs: JAL Metal Card (OWE), SAS Eurobonus Gold (*G), Marriott Titanium (LTP), Tokyu Hotels Platinum
Posts: 21,171
#287
Join Date: Nov 2014
Location: CPH, Swedish side of the bridge
Programs: SK*G (EBD)
Posts: 574
Nice that they have granted a new period for those expiring latest 31 Aug 2021. I, of course, expire 30 Sept 2021. I assume they will extend, but who knows... Haven't flown since 1 Feb 2020...
#288
Suspended
Join Date: Jul 2001
Location: Watchlisted by the prejudiced, en route to purgatory
Programs: Just Say No to Fleecing and Blacklisting
Posts: 102,095
Has SAS Amex had any card spending promotions during this pandemic? Has SAS had any EB-earning promotions for flying them during this pandemic?
#289
Join Date: Nov 2014
Location: CPH, Swedish side of the bridge
Programs: SK*G (EBD)
Posts: 574
Not anything out of the ordinary. A friend in Germany has Amex Platinum and they have given their customers free spend of €250. SK and its card partners haven't done anything like that as far as I know.
No skiing this year. Trying to be responsible. Plus I would pull out my own teeth without anaesthesia before skiing in Åre. Too much money for a tiny system full of "entitled" people from Stockholm.
No skiing this year. Trying to be responsible. Plus I would pull out my own teeth without anaesthesia before skiing in Åre. Too much money for a tiny system full of "entitled" people from Stockholm.
#290
Suspended
Join Date: Jul 2001
Location: Watchlisted by the prejudiced, en route to purgatory
Programs: Just Say No to Fleecing and Blacklisting
Posts: 102,095
Not anything out of the ordinary. A friend in Germany has Amex Platinum and they have given their customers free spend of €250. SK and its card partners haven't done anything like that as far as I know.
No skiing this year. Trying to be responsible. Plus I would pull out my own teeth without anaesthesia before skiing in Åre. Too much money for a tiny system full of "entitled" people from Stockholm.
No skiing this year. Trying to be responsible. Plus I would pull out my own teeth without anaesthesia before skiing in Åre. Too much money for a tiny system full of "entitled" people from Stockholm.
I'm more typically that rare, helmet-less skier in Sweden. So even if I were to hit the slopes as part of a lousy excuse to status run in some Star Alliance program, I would probably come across as extraordinarily bizarre between skiing without a helmet, skiing far from home and then running around with a mask on my face while raiding the ICA at Are C. But since I'm neither flying to OSD, nor taking the train, nor driving to go skiing in Sweden this year, I didn't take out my ski helmet. If I were to have gone skiing in Sweden this season, I would probably be in need of body armor to protect myself from the wild ones stuck this year with skiing in Sweden -- wild ones who may be more eager and able than usual to stockpile Systembolaget purchases for use around the resorts.
#291
Join Date: Dec 2009
Programs: EB*D, M&M, IHG, Hilton Hhonors
Posts: 138
SAS mailed me today stating that they will extend my status by another year. Current cut-off date is 2021-08-31. Anyone with a qualification year ending until then will have their status extended by a year. And it also counts for Lifetime Gold...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MOREOnly one more year to go for me...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MORE
#292
Join Date: Feb 2018
Location: Denmark
Programs: EBD (*G) & Delta Gold Medallion (STE+)
Posts: 158
SAS mailed me today stating that they will extend my status by another year. Current cut-off date is 2021-08-31. Anyone with a qualification year ending until then will have their status extended by a year. And it also counts for Lifetime Gold...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MOREOnly one more year to go for me...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MORE
#293
I hope this will be expanded to Feb 2022... I have so many tickets on hold that I can't book rn due to the uncertainty and chances are I won't fly to NYC, nor to Hong Kong and Singpaore this Sep/Oct nor to Japan next February. Makes me rather sad
#294
Join Date: Jan 2012
Location: Koala Lemur
Programs: SK EBD LTG (*G)
Posts: 2,447
SAS mailed me today stating that they will extend my status by another year. Current cut-off date is 2021-08-31. Anyone with a qualification year ending until then will have their status extended by a year. And it also counts for Lifetime Gold...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MOREOnly one more year to go for me...
DU BEHÅLLER DIN EUROBONUSNIVÅ I ETT ÅR Även om det just nu inte går att resa och samla de nivågrundande Baspoäng som krävs för att behålla din nivå i EuroBonus, vill vi ändå ge dig som tidigare har rest mycket med oss, den allra bästa service vi kan.
Som tack för din lojalitet kommer vi därför att förlänga din nuvarande medlemsnivå i 12 månader.* Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 maj – 31 augusti 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss.
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
När ditt nuvarande medlemskap går ut, förnyas det automatiskt och ditt nya medlemskort finns lättillgänglig i SAS App. Vi hoppas att du kommer trivas med att ha ditt medlemskort digitalt framöver, det är nämligen en av många insatser i vårt hållbarhetsarbete. Vill du ändå ha ett fysiskt medlemskort, kan du beställa ett genom att logga in på din EuroBonus-profil.
Vi fortsätter att följa händelseutvecklingen noga – och hoppas att vi snart får nöjet att välkomna dig ombord igen!
Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MORE
#295
Join Date: May 2017
Posts: 2,016
I also got this email. It appears that I just became EBG lifetime member, as my current year was my last. There are a few conditions listed, so they protect themselves a bit, but I want to believe that I fulfill them. So now will have a lot of fun watching if EB survives covid!
#296
Join Date: Dec 2016
Posts: 42
I have
QUALIFYING PERIOD
01/09/2020 – 31/08/2021
but
MEMBERSHIP LEVEL EXPIRY DATE
30/11/2021
so, now I'm unsure which date counts really?
#298
My status year ends in February and I checked if the extension had been applied yet. While the membership expiry date has been updated 05.2022, the lifetime gold counter has been reset to 0 which is mildly concerning. I suppose it will be updated again the end of may at the membership expiry date hopefully.
#299
FlyerTalk Evangelist
Join Date: Jul 2011
Location: Tokyo
Programs: JAL Metal Card (OWE), SAS Eurobonus Gold (*G), Marriott Titanium (LTP), Tokyu Hotels Platinum
Posts: 21,171
My status year ends in February and I checked if the extension had been applied yet. While the membership expiry date has been updated 05.2022, the lifetime gold counter has been reset to 0 which is mildly concerning. I suppose it will be updated again the end of may at the membership expiry date hopefully.
I would not be surprised that the lifetime gold counter initially goes to zero, and someone manually needs to intervene. I'll give it a few days before I worry too much.
#300
Join Date: Feb 2018
Location: Denmark
Programs: EBD (*G) & Delta Gold Medallion (STE+)
Posts: 158
With the first extension I was was told by Gold support that the LTG (and expiry date) would not update until the expiry date was reached. I therefore also had some time where the LTG count went to zero. Ultimately it updated more than a month before the expiry date.