Community
Wiki Posts
Search

Lufthansa W12 Operation Changes [merged]

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old Dec 29, 2012, 4:15 am
  #181  
Suspended
 
Join Date: Jul 2001
Location: Watchlisted by the prejudiced, en route to purgatory
Programs: Just Say No to Fleecing and Blacklisting
Posts: 102,095
Originally Posted by oliver2002
EU comp kicks in only if the cancellation is done after T-14 days. You don't seriously believe airlines should fly empty planes around just to please? I'm sure they were accommodated on OAL, otherwise we would have heard wailing and ranting by some in-dignified 1K in this forum already.
There are T-14 communication of cancellations involved here, so the EU rules about cancellations/delays and LH's games with that are of relevance.
GUWonder is offline  
Old Dec 29, 2012, 6:28 am
  #182  
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,754
Originally Posted by GUWonder
There are T-14 communication of cancellations involved here, so the EU rules about cancellations/delays and LH's games with that are of relevance.
I can't see any evidence of this?
8420PR is offline  
Old Jan 11, 2013, 5:47 am
  #183  
Moderator: Lufthansa Miles & More, India based airlines, India, External Miles & Points Resources
 
Join Date: Dec 2002
Location: MUC
Programs: LH SEN
Posts: 48,186
Some insight on the massive cuts that were done more intensively this year:

Code:
Weniger Flüge an Feiertagen
Passage passt Kapazitäten stärker an Nachfrage an /
Saisonalisierung ist Fokusthema von SCORE-Projekt SPRINT


Der Flughafen Frankfurt war
über Weihnachten, Silvester und
Neujahr voll besetzt – über das
gesamte Flughafengelände verteilt
sah man geparkte Lufthansa-
Flugzeuge. In München, dem
zweiten Lufthansa-Drehkreuz,
bot sich ein ähnliches Bild.
Mit einer erheblichen Angebotsreduzierung
hatte Lufthansa
auf den Nachfragerückgang
reagiert und im Interkontverkehr
bis zu 80 Prozent, im Kontverkehr
bis zu 60 Prozent ihrer
Flüge gestrichen.
Bereits in der Vergangenheit
wurde das Flugprogramm insbesondere
zwischen den Jahren
reduziert und an die saisonbedingt
deutlich geringere
Nachfrage angepasst. Während
im boomenden Sommer
die Flugzeuge voll sind und
Lufthansa das Geld verdient,
bleibt die Nachfrage im Winter
stark dahinter zurück. Aus wirtschaftlicher
Sicht eine große
Herausforderung.
Keine Wahl
„Der Umfang, in dem wir unser
Angebot angepasst haben, ist
deutlich größer, unsere Vorgehensweise
konsequenter als in
den Vorjahren“, erklärt Andreas
Schleife von der Netzplanung
Frankfurt, FRA EN/P. „Die
generell schlechte Wirtschaftlichkeit
im Winter in Verbindung
mit den nochmals gestiegenen
Treibstoffkosten lässt
uns keine andere Wahl“, so
Schleife weiter. Auf der Langstrecke
hat Lufthansa an einzelnen
Tagen wie Weihnachten
oder Silvester über 80 Prozent
aller Flüge gestrichen. Auch
,zwischen den Jahren‘ und in
der ebenfalls nachfrageschwachen
Zeit im Januar und Februar
wurde das Programm erheblich
reduziert.
Mit dem Ziel, auch bei reduziertem
Flugprogramm eine möglichst
hohe Bedienungsqualität
zu gewährleisten und wichtige
Verkehrsströme zu erhalten,
folgt die Netzplanung einer neuen
Streich-Logik: Aufeinander
abgestimmt streicht sie in Frankfurt
und München an einzelnen
Verkehrstagen versetzt Flüge.
Auch das Angebot der anderen
Group Airlines wird dabei berücksichtigt.
So gelingt es, auch
bei deutlich abgesenkter Kapazität
eine gute Bedienung der
Destinationen sicherzustellen.
„Indem wir in der Weihnachtswoche
auf die Doppelbedienung
zahlreicher Interkontstrecken
verzichtet haben, flog ein volles
statt zwei halbleerer Flugzeuge“,
bringt es Nicole Rohrmeier
von der Münchner Netzplanung,
MUC EN/P, auf den Punkt.
Nicht nur angesichts des Kerosinpreises
ein wichtiger Beitrag
zur Wirtschaftlichkeit des Interkontverkehrs.
Unter der Voraussetzung,
dass die Hub-Zubringung
gewahrt bleibt, kommt die
Systematik auch im Kontverkehr
zur Anwendung. In der Woche
zwischen Heiligabend und Neujahr
wurden aus Frankfurt heraus
15 Ziele komplett ausgesetzt.
Eine frühzeitige Kommunikation
derartiger Flugplan-
Anpassungen ist dabei unerlässlich.
Um den Passagieren eine
verlässliche Planungsgrundlage
zu bieten, hatte Lufthansa bereits
im Sommer 2012 informiert.
Nicole Rohrmeier und
Andreas Schleife sind Konzept
überzeugt. Eine frühzeitige,
Hub-übergreifende, strukturierte
Angebotsreduktion soll
für den Kunden ein regelmäßiges
Angebot via Frankfurt oder
München gewährleisten. Im
nächsten Schritt soll das Konzept
auch auf die Joint-Venture-
Partner ausgeweitet werden.
Dieser neue Ansatz der struk -
turellen, Hubübergreifenden
Saisonalisierung ist eines der
neun Fokusthemen von
SPRINT, einem der vier
SCORE-Leuchtturmprojekte
der Passage.
oliver2002 is offline  
Old Jan 11, 2013, 6:17 am
  #184  
FlyerTalk Evangelist
 
Join Date: Jan 2005
Location: VCE
Posts: 14,165
Oliver- how can the press release talk about the "significant decrease in demand"? Demand for global air travel is up. Just not for Lufthansa. Perhaps that needs to be looked at instead of simply reducing capacity.
TRAVELSIG is offline  
Old Jan 11, 2013, 6:37 am
  #185  
Moderator: Lufthansa Miles & More, India based airlines, India, External Miles & Points Resources
 
Join Date: Dec 2002
Location: MUC
Programs: LH SEN
Posts: 48,186
Overall demand may be up, but not on the days and on the routes they cut.
oliver2002 is offline  
Old Jan 11, 2013, 7:17 am
  #186  
 
Join Date: Sep 2007
Programs: BAEC, M&L, Bonvoy
Posts: 1,339
Well, LH winter cuts bit me already. Have to travel to FRA next week Tue and no direct options plus ticket is more expensive then on other airlines.

LH would have been natural choice for this trip, but inconvenience of layover and price is taking my business elsewhere
volta is offline  
Old Jan 11, 2013, 9:30 am
  #187  
 
Join Date: Jul 2010
Location: BSL/FRA or PHL
Programs: LH Miles and More, DL SkyMiles, Bonvoy, Hilton
Posts: 2,335
Originally Posted by TRAVELSIG
Oliver- how can the press release talk about the "significant decrease in demand"? Demand for global air travel is up. Just not for Lufthansa. Perhaps that needs to be looked at instead of simply reducing capacity.
+1

A bit more anecdotal evidence of problems, which I noted as I was passing through the E Terminal in ATL yesterday...this was on the door of the SEN lounge...it seems to have been a hasty decision to pull the flights...

N1003U is offline  
Old Jan 11, 2013, 4:52 pm
  #188  
 
Join Date: Jul 2010
Location: BSL/FRA or PHL
Programs: LH Miles and More, DL SkyMiles, Bonvoy, Hilton
Posts: 2,335
Originally Posted by TRAVELSIG
Oliver- how can the press release talk about the "significant decrease in demand"? Demand for global air travel is up. Just not for Lufthansa. Perhaps that needs to be looked at instead of simply reducing capacity.
The first step in recovery is admitting that you have a problem...
N1003U is offline  


Contact Us - Manage Preferences - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service -

This site is owned, operated, and maintained by MH Sub I, LLC dba Internet Brands. Copyright © 2024 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Designated trademarks are the property of their respective owners.