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Here it is... AF's new J seat

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Old Feb 3, 2014, 1:57 pm
  #1  
Original Poster
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 154
Here it is... AF's new J seat

For those of you who cannot wait until tomorrow's official presentation, here's a shot of AF's new J seat


Last edited by l'agentsecret; Feb 3, 2014 at 3:26 pm
l'agentsecret is offline  
Old Feb 3, 2014, 2:00 pm
  #2  
Original Poster
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 154
and another one...



and the company's internal communication on it (in French):

Un cocon en plein ciel
Un design unique pour plus de confort et de liberté
Un lit parfaitement horizontal pour un sommeil irréprochable
Un accès direct à l'allée pour chaque voyageur
Un écran tactile de 16 pouces (41 cm) Haute Définition avec plus de 1 000 heures de divertissement

En avant-première, découvrez notre nouveau fauteuil Business, offrant une expérience de voyage totalement renouvelée. Dévoilé demain à la presse, ce fauteuil constitue une étape décisive dans la dynamique de montée en gamme de la Compagnie.

Air France a modelé ce fauteuil dans les moindres détails, lui procurant un design unique. Elégant, tout en courbes gracieuses, il s'habille de couleurs douces et enveloppe les clients instantanément.

Au total, 2 102 sièges seront installés entre juin 2014 et l'été 2016 sur 44 Boeing 777, cœur de la flotte long-courrier d'Air France.

Ce véritable cocon aux finitions particulièrement soignées (cuir, choix des tissus, surpiqûres) offre un confort de voyage idéal pour un sommeil irréprochable.

Découvrez en avant-première les premières vues 3D du fauteuil Business

Le nouveau fauteuil Business d'Air France a été développé autour du concept des 3 "F" :
Full flat - le fauteuil devient un lit parfaitement horizontal pour traverser les fuseaux horaires sans fatigue ;
Full access - un accès direct à l'allée, quel que soit l'emplacement du siège dans la cabine ;
Full privacy - un espace préservé grâce aux courbes du siège enveloppantes, une véritable bulle privée en plein ciel.

Spécialement conçu pour Air France, ce siège a été développé en collaboration avec Zodiac Aerospace, un leader mondial de la fabrication de sièges d'avion. Son design unique a été réalisé par le créateur Mark Collins de Design Investment, société spécialisée dans l'univers du transport haut de gamme et Brandimage, agence conseil en design et branding.

Grâce à une collaboration étroite entre clients, salariés de l'entreprise, designers et ergonomes, Air France entend offrir ce qui se fait de mieux en matière de confort en plein ciel.

Un écran tactile Haute Définition de 16 pouces (41 cm) avec plus de 1 000 heures de divertissement

En cabine Business, les clients disposeront d'un large écran tactile proposant une image Haute Définition. Cet écran de 16 pouces (41 cm) offre une expérience de navigation inédite à bord, à l'image d'une navigation sur tablette. Grâce à une interface graphique totalement revue et disponible en 12 langues (français, anglais, espagnol, portugais brésilien, chinois, japonais, coréen, allemand, italien, néerlandais, russe et arabe), choisir son divertissement parmi plus de 1 000 heures de programmation n'a jamais été aussi facile et intuitif.

En un clin d'œil
Un fauteuil qui se transforme en lit parfaitement horizontal, pour un confort absolu
Un accès direct à l'allée pour chaque client ;
Une structure enveloppante toute en courbes, procurant une sensation d'intimité ;
Un fauteuil doté d'une technologie de dernière génération : large écran tactile Haute Définition, télécommande tactile, prise électrique, port USB et nouveau casque audio réducteur de bruit ;
Une tête de lit capitonnée, véritable signature Air France ;
Une têtière en cuir moelleuse et ajustable ;
De l'espace et de multiples rangements à portée de main ;
Une couette au toucher délicat, un oreiller XXL en duvet et plumes ;
La haute qualité jusque dans les finitions : cuir, choix des tissus, surpiqûres.

Last edited by l'agentsecret; Feb 3, 2014 at 3:27 pm
l'agentsecret is offline  
Old Feb 3, 2014, 2:12 pm
  #3  
 
Join Date: Feb 2008
Location: Paris, France
Programs: El Al Matmid, Air France Flying Blue Silver
Posts: 2,294
Thanks
It looks like CX business Class

Last edited by LY777; Feb 4, 2014 at 5:04 am
LY777 is offline  
Old Feb 3, 2014, 3:03 pm
  #4  
 
Join Date: Mar 2010
Location: FRA
Programs: FB Plat & DL KM, Le Club Plat, GHA Plat, HHonors Diamond
Posts: 1,591
thanks for the update, but I do not see or cannot view the pics!
ajs123 is offline  
Old Feb 3, 2014, 3:30 pm
  #5  
Moderator: Flying Blue (Air France & KLM), France and TravelBuzz!
 
Join Date: Jan 2001
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Posts: 12,404
Thanks for the update ^ and for the higher-res pics .
JOUY31 is offline  
Old Feb 3, 2014, 3:32 pm
  #6  
Original Poster
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 154
Originally Posted by JOUY31
Thanks for the update ^ and for the higher-res pics .
You're welcome. Just do not ask how I did it...
l'agentsecret is offline  
Old Feb 3, 2014, 3:57 pm
  #7  
 
Join Date: Apr 2005
Programs: Eurostar Carte Blanche, SBB-CFF-FFS GA-AG, SNCF Grand Voyageur LeClub
Posts: 7,836
Looks nice! Very similar (almost identical to?) the QR 787 seat, one of the nicest in the skies right now.

Just a pity that they stopped half way and didn't improve the bedding (matress, pillow, duvet-type coverlet). But that is something that they can still add later.

But definitely an improvement compared to the current cabin. ^
San Gottardo is offline  
Old Feb 3, 2014, 6:12 pm
  #8  
 
Join Date: Dec 2007
Location: Toronto - YYZ
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Posts: 5,899
Originally Posted by LY777
Merci
Ca ressemble à la Business Class de CX
Ca ressemble aussi la Classe Affaires d'Air Canada sur le B787.
ACYYZ/SD is offline  
Old Feb 3, 2014, 8:27 pm
  #9  
 
Join Date: Feb 2013
Location: SIN
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Posts: 81
7-8 years after Asian carriers, but still better than the current 2-3-2...
The many GP on AF will be very happy, just wondering if there will be any seats left for revenue pax !!!
Durian is offline  
Old Feb 3, 2014, 9:14 pm
  #10  
 
Join Date: Mar 2010
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Posts: 3,120
Originally Posted by LY777
Merci Ca ressemble à la Business Class de CX
Yes. With the same collapsible armrest (aisle side) that is NOT parallel to the seat, making it quite uncomfortable to use (back strain).

And AF pretends that the seat was custom made for them!
carnarvon is offline  
Old Feb 3, 2014, 9:50 pm
  #11  
 
Join Date: Jan 2008
Location: Upstate, NY
Posts: 3,359
Originally Posted by Durian
7-8 years after Asian carriers, but still better than the current 2-3-2...
The many GP on AF will be very happy, just wondering if there will be any seats left for revenue pax !!!
USAirways (Yes! USAIRWAYS of all carriers!) launched this seat back in 2009...

http://www.flightglobal.com/blogs/ru...-james-park-a/
Burj is offline  
Old Feb 3, 2014, 10:43 pm
  #12  
FlyerTalk Evangelist
 
Join Date: Jul 2006
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Programs: FB , BA Gold
Posts: 15,557
Originally Posted by carnarvon
Yes. With the same collapsible armrest (aisle side) that is NOT parallel to the seat, making it quite uncomfortable to use (back strain).

And AF pretends that the seat was custom made for them!
Indeed it looks like a version of Cirrus seat used by many airlines for several years.
But the middle part between two pair seats seems to be protruding a bit more than on CX 777s that I have used so many times.
I might be getting a wrong visual impression or it could be that they try to get more seats in the same space due to a different layout of the existing galleys.
Anyway Cirrus is a great seat, so that is a marked improvement. And the design looks very elegant.

Last edited by brunos; Feb 3, 2014 at 11:54 pm
brunos is offline  
Old Feb 3, 2014, 11:04 pm
  #13  
 
Join Date: Dec 2007
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Posts: 8,659
Excellent product and outstanding work.

Hmmm may be it is time to reconsider flying with AF instead of LH when flying in business class @:-)
NA-Flyer is offline  
Old Feb 3, 2014, 11:38 pm
  #14  
 
Join Date: Apr 2005
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Posts: 7,836
Originally Posted by NA-Flyer
Excellent product and outstanding work.

Hmmm may be it is time to reconsider flying with AF instead of LH when flying in business class @:-)
Not flying AF for their C class is one thing and perfectly understandable. Going for LH instead, well, why not, but only if you don't care about the seat, because the still common old C seat on LH is quite bad as well and not (any? Much?) better than AF. Which means you went for other reasons, no? So switching back to AF now because they have the new seat means you suddenly care about the seat and leave behind whatever else you preferred at LH. Interesting.

Unless you assume that AF also changes the other elements of its longhaul C class offering. But I don't think they will
San Gottardo is offline  
Old Feb 3, 2014, 11:56 pm
  #15  
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 6,385
reverse herringbone. me likey
yerffej201 is offline  


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