AUA Group: new destinations
#1
Original Poster
Join Date: Mar 2001
Location: MUC
Programs: LH Sen // HH Dia; Bonvoy LTTE
Posts: 3,205
AUA Group: new destinations
new destinations
Casablanca, start: 20-Oct-02
Colombo, start: 07-Nov-02
Mombasa, start: 03-Nov-02
Nairobi, start: 03-Nov-02
Phuket, start: 29-Oct-02
Rangoon, start: 29-Oct-02
changed frequencies
Bangkok, 5x per week, start: 01-Nov-02 and daily, start: 04-Dec-02
Bologna, up to 3x per day, start: 27-Oct-02
Damaskus, 5x per week, start: 01-Aug-02
Delhi, 5x per week, start: 29-Oct-02 and 6x per week, start: 07-Nov-02
Minsk, daily, start: 04-Aug-02
Casablanca, start: 20-Oct-02
Colombo, start: 07-Nov-02
Mombasa, start: 03-Nov-02
Nairobi, start: 03-Nov-02
Phuket, start: 29-Oct-02
Rangoon, start: 29-Oct-02
changed frequencies
Bangkok, 5x per week, start: 01-Nov-02 and daily, start: 04-Dec-02
Bologna, up to 3x per day, start: 27-Oct-02
Damaskus, 5x per week, start: 01-Aug-02
Delhi, 5x per week, start: 29-Oct-02 and 6x per week, start: 07-Nov-02
Minsk, daily, start: 04-Aug-02
#2
Join Date: May 2001
Location: YVR
Posts: 3,918
Mombasa, and Nairobi apparently to be a seasonal destination as well as Phuket.
I suspect these are the flight resumption.
I suspect these are the flight resumption.
<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Originally posted by LH738:
new destinations
Casablanca, start: 20-Oct-02
Colombo, start: 07-Nov-02
Mombasa, start: 03-Nov-02
Nairobi, start: 03-Nov-02
Phuket, start: 29-Oct-02
Rangoon, start: 29-Oct-02
changed frequencies
Bangkok, 5x per week, start: 01-Nov-02 and daily, start: 04-Dec-02
Bologna, up to 3x per day, start: 27-Oct-02
Damaskus, 5x per week, start: 01-Aug-02
Delhi, 5x per week, start: 29-Oct-02 and 6x per week, start: 07-Nov-02
Minsk, daily, start: 04-Aug-02</font>
new destinations
Casablanca, start: 20-Oct-02
Colombo, start: 07-Nov-02
Mombasa, start: 03-Nov-02
Nairobi, start: 03-Nov-02
Phuket, start: 29-Oct-02
Rangoon, start: 29-Oct-02
changed frequencies
Bangkok, 5x per week, start: 01-Nov-02 and daily, start: 04-Dec-02
Bologna, up to 3x per day, start: 27-Oct-02
Damaskus, 5x per week, start: 01-Aug-02
Delhi, 5x per week, start: 29-Oct-02 and 6x per week, start: 07-Nov-02
Minsk, daily, start: 04-Aug-02</font>
#4
Join Date: Apr 2001
Posts: 2,729
<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Originally posted by jongar:
i wish they served JNB...</font>
i wish they served JNB...</font>
Tim
#5
Guest
Posts: n/a
Tim2008 thinks VIE-JNB-CPT-JNB-VIE could be a very profitable route especially in the winter season when it´s very hard to get a ticket to JNB and CPT.
From OS Group news:
Einstellung der Liniendienste nach Shanghai und Johannesburg (Aug 3rd 2000):
„... Darüber hinaus werden Austrian Airlines die Liniendienste in die Hauptstadt Südafrikas - Johannesburg - voraussichtlich mit 26. März 2001 einstellen. Obgleich die Durschnittsauslastung der Flüge nach Johannesburg beispielsweise für das Jahr 1999 mehr als 80 % betrug, ist die Route nicht länger gewinnbringend zu bedienen.
Da der südafrikanische Rand seit der Flugaufnahme von Austrian Airlines im Juli 1991 mehr als die Hälfte seines Wertes verlor und ein namhafter Anteil der Passagen in Südafrika verkauft wird, übersteigen mittelfristig gesehen die operative Kosten die generierbaren Erträge.
From OS Group news:
Einstellung der Liniendienste nach Shanghai und Johannesburg (Aug 3rd 2000):
„... Darüber hinaus werden Austrian Airlines die Liniendienste in die Hauptstadt Südafrikas - Johannesburg - voraussichtlich mit 26. März 2001 einstellen. Obgleich die Durschnittsauslastung der Flüge nach Johannesburg beispielsweise für das Jahr 1999 mehr als 80 % betrug, ist die Route nicht länger gewinnbringend zu bedienen.
Da der südafrikanische Rand seit der Flugaufnahme von Austrian Airlines im Juli 1991 mehr als die Hälfte seines Wertes verlor und ein namhafter Anteil der Passagen in Südafrika verkauft wird, übersteigen mittelfristig gesehen die operative Kosten die generierbaren Erträge.
#6
Join Date: May 2001
Location: YVR
Posts: 3,918
I think it's unlikely to have AUA flying VIE-JNB-CPT.
This is because their big Star counterpart flying FRA-JNB-CPT v.v. and seasonal MUC-JNB-CPT v.v.
Not sure if AUA is brave enough to steal the market, especially from Munich region.
This is because their big Star counterpart flying FRA-JNB-CPT v.v. and seasonal MUC-JNB-CPT v.v.
Not sure if AUA is brave enough to steal the market, especially from Munich region.