Enjoy Iberia Status Match
#166
Join Date: Jun 2006
Location: PNW
Programs: AS 100K
Posts: 1,551
FYI...i emailed them again yesterday reminding them that I had submitted my request back in October. Well, this morning I received this email. Not sure if it a response to yesterday's email or the other ones I have sent them before yesterday.
Quick summary for non-spanish/german speakers, it says that there's been a delay in processing the requests due to the high volume of requests. Requests will be confirmed within the next three weeks.
I guess I'll patiently wait another month
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Gracias por su interés en Iberia Plus,
su solicitud se está gestionando Le informamos que debido al gran número de solicitudes el proceso se ha demorado. No se preocupe, las solicitudes que fueron realizadas entre el 23 de octubre y el 30 de noviembre de 2017, serán confirmadas en un plazo de 3 semanas:
Sentimos las molestias que haya podido causarle el retraso en la confirmación de su solicitud. Estamos a su disposición.
Un cordial saludo
Equipo Iberia PlusVielen Dank für Ihr Interesse an Iberia Plus,
Ihr Antrag wird gerade bearbeitetHiermit teilen wir Ihnen mit, dass sich das Verfahren aufgrund der vielen Anträge verzögert hat. Machen Sie sich bitte keine Sorgen, denn wenn Sie Ihren Antrag zwischen dem 23. Oktober und dem 30. November 2017 gestellt haben, werden Sie ihre Bestätigung innerhalb von drei Wochen erhalten:
Bitte verzeihen Sie die Unannehmlichkeiten, die Ihnen evtl. durch die Verzögerung Ihrer Antragsbestätigung entstanden sind. Wir stehen Ihnen immer gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Das Iberia Plus Team
Quick summary for non-spanish/german speakers, it says that there's been a delay in processing the requests due to the high volume of requests. Requests will be confirmed within the next three weeks.
I guess I'll patiently wait another month
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Gracias por su interés en Iberia Plus,
su solicitud se está gestionando Le informamos que debido al gran número de solicitudes el proceso se ha demorado. No se preocupe, las solicitudes que fueron realizadas entre el 23 de octubre y el 30 de noviembre de 2017, serán confirmadas en un plazo de 3 semanas:
- Si es socio Iberia Plus y ha invitado a un usuario Air Berlin y Lufthansa a darse de alta, muy pronto anotaremos 1.000 Avios de regalo en su cuenta.
- Si pertenecía al programa TopBonus de Air Berlin o Miles & More de Lufthansa, y solicitó el alta en en el programa Iberia Plus, mantendrá el equivalente a su nivel de tarjeta Plata u Oro con todos sus beneficios exclusivos.
- Si se dio de alta en el programa por recomendación de otro socio Iberia Plus, mantendrá el equivalente a su nivel de tarjeta Plata u Oro con todas sus ventajas. Y además, anotaremos 1.000 Avios en su cuenta y 1.000 Avios en la de su amigo.
Sentimos las molestias que haya podido causarle el retraso en la confirmación de su solicitud. Estamos a su disposición.
Un cordial saludo
Equipo Iberia PlusVielen Dank für Ihr Interesse an Iberia Plus,
Ihr Antrag wird gerade bearbeitetHiermit teilen wir Ihnen mit, dass sich das Verfahren aufgrund der vielen Anträge verzögert hat. Machen Sie sich bitte keine Sorgen, denn wenn Sie Ihren Antrag zwischen dem 23. Oktober und dem 30. November 2017 gestellt haben, werden Sie ihre Bestätigung innerhalb von drei Wochen erhalten:
- Wenn Sie Mitglied von Iberia Plus sind und einen Benutzer von Air Berlin und Lufthansa eingeladen haben, sich anzumelden, werden wir Ihrem Konto sehr bald 1.000 Avios als Geschenk gutschreiben.
- Wenn Sie dem Programm TopBonus von Air Berlin oder Miles & More von Lufthansa angehörten und die Anmeldung beim Programm Iberia Plus beantragt haben, bleibt Ihnen jeweils der gleichwertige Kartenstatus Plata oder Oro mit den exklusiven Vorteilen erhalten.
- Wenn Sie sich bei dem Programm auf Empfehlung eines anderen Mitglieds von Iberia Plus angemeldet haben, bleibt Ihnen jeweils der gleichwertige Kartenstatus Plata oder Oro mit allen Vorteilen erhalten. Und zudem schreiben wir Ihrem Konto 1.000 Avios gut und weitere 1.000 Avios dem Ihres Freundes.
Bitte verzeihen Sie die Unannehmlichkeiten, die Ihnen evtl. durch die Verzögerung Ihrer Antragsbestätigung entstanden sind. Wir stehen Ihnen immer gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Das Iberia Plus Team
#167
Join Date: Feb 2014
Location: SYD
Programs: *A Gold
Posts: 31
Did this status match for my wife, initial request sent 11/2017 (topbonus card was not available at that time so just sent online screen shot of topbonus gold) and updated request was sent (with topbonus card scan) 12/2017.
Upgraded to gold on 10/02/2018, status valid through 04/2019 however on the right-hand side panel it shows To maintain your Gold card you need to collect 2,250 Elite Points or 50 Flights. Elite Points required 2,250 before 31/03/2018. Anyone aware of this requirement of 2250 points before 31/03/2018?
Upgraded to gold on 10/02/2018, status valid through 04/2019 however on the right-hand side panel it shows To maintain your Gold card you need to collect 2,250 Elite Points or 50 Flights. Elite Points required 2,250 before 31/03/2018. Anyone aware of this requirement of 2250 points before 31/03/2018?
#169
Join Date: Jun 2008
Location: DUS
Posts: 318
Did this status match for my wife, initial request sent 11/2017 (topbonus card was not available at that time so just sent online screen shot of topbonus gold) and updated request was sent (with topbonus card scan) 12/2017.
Upgraded to gold on 10/02/2018, status valid through 04/2019 however on the right-hand side panel it shows To maintain your Gold card you need to collect 2,250 Elite Points or 50 Flights. Elite Points required 2,250 before 31/03/2018. Anyone aware of this requirement of 2250 points before 31/03/2018?
Upgraded to gold on 10/02/2018, status valid through 04/2019 however on the right-hand side panel it shows To maintain your Gold card you need to collect 2,250 Elite Points or 50 Flights. Elite Points required 2,250 before 31/03/2018. Anyone aware of this requirement of 2250 points before 31/03/2018?
#171
Join Date: Oct 2014
Posts: 60
#172
Join Date: Jun 2006
Location: PNW
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Posts: 1,551
#173
Join Date: Oct 2014
Posts: 60
/BTR
#177
Join Date: Aug 2010
Location: South Carolina
Programs: A3 *G, Hilton Diamond, Accor Silver
Posts: 218
My wife was AB Silver in October when the status match request with Iberia was sent in.
She received an email today the match was approved and she is now Silver until April 2019!
She received an email today the match was approved and she is now Silver until April 2019!
#179
Join Date: Aug 2015
Location: SIN, BKK, MNL, HAM, TXL
Programs: KF*G, AB*G, IBP*G, LCAH*Plat, HH*D, ONYX*Plat, BW*DS
Posts: 90
For anyone losing faith of being matched... I have finally been matched to Gold from AB Gold.
I tried contacting them every other week via e-mail since my first request sent on 27 Oct 2017 with no responses to my dozens of follow-ups. Yesterday, out of boredom, I tried reaching out to them via FB and got an immediate response after 10min or so that they have escalated it to the relevant department with my personal particulars. Today, I received the login details to my newly created IBP account to reset the PIN. Minutes later, another e-mail showed up with the match to Gold news.
I tried contacting them every other week via e-mail since my first request sent on 27 Oct 2017 with no responses to my dozens of follow-ups. Yesterday, out of boredom, I tried reaching out to them via FB and got an immediate response after 10min or so that they have escalated it to the relevant department with my personal particulars. Today, I received the login details to my newly created IBP account to reset the PIN. Minutes later, another e-mail showed up with the match to Gold news.