FlyerTalk Forums - View Single Post - Support Desk and Website for EU-claims
View Single Post
Old Feb 5, 2007, 12:37 pm
  #4  
HB-IWC
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,953
Originally Posted by johan rebel
Conflict met luchtvaart

Verreweg de meeste airlines willen volgens hem niet meewerken. 'En ze geven ook geen eerlijke informatie aan reizigers, die doorgaans aan hun lot worden overgelaten. In feite wordt er in de luchtvaartindustrie vaak keihard gelogen. Daaraan gaan wij paal en perk stellen. Niet alleen door gestrande passagiers te helpen hun recht te halen op no cure no pay basis, maar ook door maandelijks op onze site een overzicht te publiceren van ons continu onderzoek naar misstanden', laat hij weten.

Bovendien gaat EUclaim volgens Noorderhaven multinationals werven. 'Door vluchttrends voor hun personeel zichtbaar te maken kunnen ze flink besparen. Met een hele grote zijn we bijna rond. Wij kunnen bijvoorbeeld redelijk voorspellen welke vluchten op welke routes, dagen en uren hoogstwaarschijnlijk geannuleerd gaan worden…'

De BARIN (Board of Airline Representatives in the Netherlands) zet zich fel af tegen EUclaim. 'Zij lokken oneigenlijke claims uit en verrijken zich over de rug van onze passagiers. Zo'n particuliere onderneming die alleen maar geld wil verdienen, zou verboden moeten worden. Het kost airlines handenvol geld en onnodig werk', aldus de Barin.

This setup has the potential to cost airlines like KLM lots of money, and, quite honestly, it serves them right. All too often, these airlines are ridding themselves of their contractual obligations by providing the beleaguered and uninformed airline passenger with spurious explanations as to his rights. If airlines insist on a passenger's strict adherence to the rules of the game, then it is high time that airline companies themselves are held to the same standards as well.

I hope that this company's standardized and structured approach to claims pertaining to EU regulation 264 will lead to a drive by the airlines to better inform their passengers about operational irregularities as well as a more honest policy towards passenger compensation.
HB-IWC is offline