FlyerTalk Forums - View Single Post - "Hidden city" Flying Blue award ticket to France
Old Jun 30, 2023, 3:51 pm
  #27  
Nico40
 
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Originally Posted by canadavid
She can also check all train transfer that are sometimes also cheaper (Lille, Reims, Nantes, rennes, lys etc…). This way, you really get off at cdg and just collect the train ticket (and do not board the train) but you can still travel with checked-in luggage.
In my experience, this works particularly well with Strasbourg (where AF buys a whole carriage of the train and manages its inventory as agreed when TGVs substitued flights a few years ago, instead of paying a fee per pax to SNCF like on other lines). Same as CDG - Brussels, but less expensive aswell.
Indeed, luggage has to be collected in CDG, and if the train ticket is claimed at the designated ticket office AF won't even know that the passenger hasn't boarded the train. I'd say this is the most robust option - if pricing is relevant.

Another option (which I haven't used myself so far) is to take advantage of the Italian law and book through airfrance.it. By law, Italy allows to skip a segment provided the airline has been advised at least 24h before :
https://wwws.airfrance.it/informatio...-particulieres
"In deroga al paragrafo che precede, per i passeggeri in possesso di biglietti Air France acquistati in Italia tramite il sito www.airfrance.it, ovvero per il tramite di biglietteria Air France, agenzie di viaggio o call center Air France, si applica quanto segue. Tale passeggero non è tenuto a pagare una tariffa aggiuntiva a causa di un nuovo calcolo e eventuali costi amministrativi nel caso in cui informi Air France che non possa, per qualsiasi motivo, utilizzare il biglietto per tale volo e voglia comunque utilizzare il biglietto per le ulteriori tratte o, nel caso di biglietti multi-tratta, le tratte del ritorno. Tale comunicazione deve avvenire entro 24 ore successive all’orario di partenza della prima tratta inutilizzata del volo di andata ovvero, qualora l’orario di partenza del volo di ritorno sia entro le 24 ore del volo di andata inutilizzato, almeno 2 ore prima della partenza del volo di ritorno, chiamando il Call Centre al numero +39 01 44 979 902."
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