FlyerTalk Forums - View Single Post - LH Reducing second meal service in longhaul Y and PE
Old Nov 7, 2019, 1:31 am
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oliver2002
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Originally Posted by andywaw
I think the article on onemileatatime.com is confusing:

"On long haul flights, Lufthansa will only offer a small cold vegetarian snack as the pre-landing meal, with no choice"
may be understood as The only food offered during the flight will be a small cold vegetarian snack.
OR (as I understand it): Lufthansa is changing the concept of the pre-landing meal to a cold vegetarian snack. Which is not a big deal to me.

Ben and/or his ghost writers are trying to make sense on what rcs85551 originally posted on VFT this week:

Originally Posted by rcs
Lufthansa "optimiert" das Inflight-Produkt in der Economy und Premium Economy ab dem 28.11.2019.

Insbesondere beim zweiten Service an Bord wird zukünftig gespart. Während es dort auf Flügen mit einer Blockzeit von mehr als 10 Stunden bisher ein kleines Tablett mit warmem Essen und einer Wahlmöglichkeit gibt, gibt es dort zukünftig nur noch eine kleine Box mit einem kleinen (kalten) vegetarischen Snack ohne Wahlmöglichkeit. Auf den kürzeren Langstrecken (z.B. Indien / Mittlerer Osten nach Deutschland) ersetzt ein kleiner vegetarischer Snack ohne Wahlmöglichkeit (z.B. ein Wrap) die bisherigen warmen/kalten Snackboxen.

Die bisherigen Kopfhörer werden durch leichtere Einweg-Ohrhörer ersetzt, wodurch sich die Lufthansa rund 175 Tonnen Kerosinverbrauch und 500 Tonnen CO2-Emmissionen pro Jahr verspricht.

Einziger Pluspunkt: Alle Fluggäste in der Economy Class erhalten zukünftig direkt eine 0,5l Wasserflasche.

They are basically downgrading the second service to a snack, adding a water bottle and going to offer disposable headsets in Y. I've not flown PE or Y longhaul for a while, but don't recall the second service to be anything spectacular in the first place?

If you look at the menu for LH400 (JFK): https://lh-menu.de/en/download/2019--11-12/E/400P/1 its already something tiny. The second service to DEL LH760 reads to be more substantial: https://lh-menu.de/en/download/2019--11-12/E/760P/1 similar to the second service to PVG LH726: https://lh-menu.de/en/download/2019--11-12/E/726P/1
So I suppose all second service on all longhaul is going to be like LH400 going forward.
oliver2002 is offline