Old Sep 20, 17, 3:52 pm
  #1  
Goldorak
FlyerTalk Evangelist
 
Join Date: Aug 2009
Location: Paris, France
Programs: AF/KL Flying Blue Platinum for life/Club2000 Ultimate, Accor ALL Diamond
Posts: 15,537
Exclamation New policy for paid and miles upgrades (AF/KL) - sept 2017

An important information has been posted today in AF/KL travel agents portal regarding upgrade policy on AF and KL flights (paid with cash and/or miles). There are some points that are totally unclear to me in the French text (the English translation is mine, so pardon me if some parts are hard to understand, because I don't understand it either in French). For instance : what is an "anti-dilution level" ? and don't ask me what is the "Oscar interface" !

AFKL : nouvelles conditions applicables au surclassement 20/09/2017

Air France (AF) et KLM (KL) instaurent une nouvelle politique en matière de surclassement payant. Elle a pour principales caractéristiques :

- Un prix basé sur le nombre de sièges disponibles dans la cabine pour laquelle le passager souhaite obtenir son surclassement, indépendamment du fait que la cabine pour laquelle le billet a été émis est en surréservation ou non.
- Les membres Flying Blue bénéficient de davantage de flexibilité en fonction du nombre de Miles et d’espèces qu’ils souhaitent utiliser pour acheter leur surclassement.
- Des outils de vente plus conviviaux grâce à l’interface Oscar.
- Les passagers peuvent acheter des surclassements en ligne pour la cabine La Première sur les vols AF.

Tarifs
Les nouveaux tarifs incluent 5 niveaux, basés sur le nombre de sièges disponibles dans la cabine pour laquelle le passager souhaite obtenir un surclassement, ainsi qu’un niveau anti-dilution.
Les passagers ont la possibilité de choisir parmi les cinq modes de paiement suivants en espèces et/ou en Miles :
-100 % espèces
-100 % Miles
-50 % espèces / 50 % Miles
-75 % espèces / 25 % Miles
-25 % espèces / 75 % Miles
Le tarif ci-dessus Miles & espèces + Miles uniquement sera graduellement étendu aux canaux de distribution en ligne
Jusqu’à nouvel ordre, le tarif Miles & espèces + Miles uniquement ne sera pas disponible à bord.

Le tarif du surclassement est fixé par le Revenue Management 56 heures avant le départ s’il est acheté par le biais de la rubrique Gérer Ma Réservation (GMR) sur AF uniquement ou sur les vols en correspondance entre 56 heures et 31 heures avant le décollage.


Pour les surclassements achetés sur AF & KL via le système d’enregistrement en ligne (ICI), les Kiosks (KL)/bornes interactives (AF) et hors ligne, le tarif est également fixé 31 heures avant le départ.

Distribution
Les tarifs actuels existants en espèces ou en Miles continueront d’être appliqués via les canaux suivants :
* En ligne - Gérer ma réservation (AF uniquement), ICI (AFKL) et Kiosks (KL)/ bornes interactives (AF)
* Hors ligne - Comptoirs d’aéroport (ATO) ou Service Desks (toutes escales) + Salons & Portes d’embarquement (selon l’infrastructure de l’aéroport)
TRANSLATION:

AFKL: new conditions for upgrading
Air France (AF) and KLM (KL) introduce a new policy for paid upgrades. Its main characteristics are:
- A price based on the number of seats available in the cabin for which the passenger wishes to be upgraded, irrespective of whether the cabin for which the ticket was issued is overbooked or not.
- Flying Blue members have more flexibility depending on the number of Miles and cash they wish to use to purchase their upgrade.
- More user-friendly sales tools thanks to the Oscar interface.
- Passengers can purchase online upgrades for the La Première cabin on AF flights.

Prices
The new rates include 5 levels, based on the number of seats available in the cabin for which the passenger wishes to upgrade, and an anti-dilution level.
Passengers can choose from the following five payment options in cash and / or miles:
-100% cash
-100% Miles
-50% cash / 50% Miles
-75% cash / 25% Miles
-25% cash / 75% Miles

The above rate Miles & Cash + Miles only will be gradually extended to online distribution channels
Until further notice, Miles & Cash + Miles only will not be available on board.

The upgrade fee is set by the Revenue Management 56 hours before departure if it is purchased through the Manage My Booking (MMB) section on AF only or on connecting flights between 56 hours and 31 hours before take-off .

For upgrades purchased on AF & KL via the online check-in system (OLCI), Kiosks (KL) / interactive kiosks (AF) and off-line, the tariff is also set 31 hours before departure.

Distribution
Existing current cash or mileage rates will continue to be applied through the following channels:
* Online - Manage my reservation (AF only), OLCI (AFKL) and Kiosks (KL) / interactive kiosks (AF)
* Offline - Airport counter or Service Desks (all airport stations + Lounges & Boarding gates (depending on airport infrastructure)
Goldorak is offline